UPOZORŇUJEME NA ZMĚNU SAZBY POPLATKU ZE PSŮ. POPLATEK ZA JEDNOHO PSA JE 240 KČ, ZA  DALŠÍHO 360 KČ. DALŠÍ SLEVY A ÚLEVY VIZ OZV 6/2024

53. schůze ROM

Události

53. schůze Rady obce Mukařov konaná dne 5.1.2022

1/53/2022 ROM
Rada obce Mukařov schvaluje program 53. schůze

2/53/2022 ROM
Rada obce Mukařov stanoví zapisovatelkou 53. schůze K. Čadilovou, ověřovatelem Ing. Zimu.

3/53/2022 ROM
Rada obce Mukařov souhlasí, aby se Obec Mukařov připojila k signatářům Petice představitelům státu a poslancům Středočeského kraje za posílení daňových příjmů obcí a krajů, jejímž autorem je Petr Halada, předseda Krajského shromáždění SMS ČR Středočeského kraje.

4/53/2022 ROM
Rada obce Mukařov vzala na vědomí informaci o závěrech kontroly Finančního výboru obce ze 17. 3. 2021, která zakládá pochybnosti o účelném vynaložení svěřených prostředků bývalým vedením ZŠ, a uložila PhDr. Čadilové a T. Koubovi navrhnout další postup v této věci.

5/53/2022 ROM
Rada obce Mukařov schvaluje uzavření smlouvy o poradenství a zpracování studie gastro provozu v nově navrhovaném pavilonu Základní školy Mukařov se společností VIEWEGH GASTRO TEAM s.r.o. na základně předložené cenové nabídky v hodnotě 45 000 Kč bez DPH.

6/53/2022 ROM
Rada obce Mukařov schvaluje záměr pronájmu nebytových prostor na adrese Příčná 61, Mukařov, a to:

  • jedné místnosti v 1. NP o výměře 35 m2, dva pracovní dny v týdnu v době od 13 do 19 hodin,
  • jedné místnosti ve 2. NP o výměře 39 m2, jeden pracovní den v týdnu v době od 13 do 19 hodin,
  • a jedné místnosti ve 2. NP o výměře 9 m2, jeden pracovní den v týdnu v době od 13 do 19 hodin,

za účelem poskytování základů hudebního vzdělání.

7/53/2022 ROM
Rada obce Mukařov schvaluje záměr pronájmu části pozemku č. 754/57 k.ú. Mukařov u Říčan, která se nachází v sousedství pozemku č. 754/63 k.ú. Mukařov, a to od hranice tohoto pozemku s poz. st. 480 k.ú. Mukařov směrem k západu v délce 6 metrů a v hloubce 3 metry od hranice s pozemkem č. 754/63 k.ú. Mukařov směrem k hlavní silnici. Celková výměra pronajímaného pozemku činí 18 m2.

8/53/2022 ROM
Rada obce Mukařov schvaluje uzavření Smlouvu o budoucí smlouvě o zřízení věcného břemene a dohodu o umístění stavby, ČEZ Distribuce, a.s., zastoupená Petrem Kadlecem na základě plné moci ev. č. PM-045/2021 ze dne 16.2. 2021 č. IV-12-6029400 Srbín, Chrpová, par.č. 374/2, číslo smlouvy – SoBS VB_ČEZd_0035_r01z02. Dotčené břemeno činí 4,2 m2 za jednorázovou náhradu ve výši 5460,- Kč (pět tisíc čtyři sta šedesát korun českých), s povinností záboru veřejného prostranství ve dnech, kdy budou probíhat práce na výše uvedených parcelách.

9/53/2022 ROM
Rada obce Mukařov pověřila starostu, aby na výzvy obcí reagoval dopisem tohoto znění:

Tato Vaše prohlášení o odstoupení od smlouvy považujeme za neplatné právní jednání, a to jednak pro nesplnění zákonných předpokladů pro odstoupení od smlouvy a jednak pro zásadní právní vady samotné smlouvy o spolufinancování, respektive návrhu na uzavření smlouvy.

  1. V případě Smlouvy o spolufinancování projektu nástavby kontejnerové přístavby spádové základní školy Mukařov ze dne 9.6. 2014, uzavřené mezi obcí Mukařov a obcemi Louňovice, Babice, Doubek, Klokočná, Svojetice, Štíhlice a Tehovec, jsme Vám zasílali dne 30.3.2020 Výpověď smlouvy o spolufinancování projektu nástavby kontejnerové přístavby – spádové základní školy Mukařov ze dne 9. 6. 2014, pod naším č.j. 616/2020. K druhému Vašemu dopisu ze dne 30.12. 2021 připomínám, že již dříve Vám bylo sděleno, že Smlouva o spolufinancování rozšíření spádové Základní školy Mukařov (resp. její řádně nepřijatý návrh – jak správně zní její název) a s ní věcně související (resp. jí předcházející) smlouvy, se týkají samostatné budovy, která je součástí pozemku st. 271/1 v k.ú. Mukařov u Říčan.
  1. Uvedená školní budova byla postavena podle veřejnoprávní smlouvy sp.zn. 63643/2013/Ho, č.j. 75561/2013- MURI/OSÚ/00023, účinné dne 12.2.2014. V kolaudačním souhlasu stavebního úřadu Městského úřadu Říčany ze dne 24.8.2015 stavba uvedené budovy, která je součástí pozemku st. p. 271/1, v k.ú. Mukařov u Říčan, je nazvána „Rozšíření ZŠ Mukařov, Mukařov, Školní č.p. 88“.
  2. Stavba uvedené školní budovy byla dokončena a kolaudována dne 24.8.2015, tedy před tím, než byl návrh na uzavření Smlouvy o spolufinancování rozšíření spádové Základní školy Mukařov smlouvy vůbec někým učiněn.
  3. Smlouva o spolufinancování rozšíření spádové Základní školy Mukařov, byla totiž prvním z účastníků smlouvy přijata dne 9.3.2016 a poslední z obcí, z těch, které dostaly nabídku na uzavření smlouvy, byla přijata až v roce 2019, tedy až po 3 letech ode dne sepsání návrhu smlouvy a 4 roky ode dne dokončení a kolaudování stavby uvedené školní budovy.
  4. V návrhu Smlouvy o spolufinancování rozšíření spádové Základní školy Mukařov nebyla uvedena žádná lhůta, do které její navrhovaní účastníci smlouvy návrh smlouvy musí přijmout. Proto podle ustanovení 1735 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, návrh této smlouvy musel být všemi dotčenými obcemi přijat v době přiměřené povaze navrhované smlouvy. Doba tří roků od podání návrhu smlouvy zcela evidentně přiměřená není. Jestliže poslední účastník, návrh smlouvy přijal až po třech letech od učinění návrhu, smlouva tak zřejmě vůbec nevznikla.
  5. Podle ustanovení §1741 občanského zákoníku „Při nabídce určené více osobám je smlouva uzavřena, přijmou-li nabídku všechny tyto osoby, pokud z jejího obsahu vyplývá úmysl navrhovatele, aby se stranou smlouvy staly všechny osoby, jimž je nabídka určena, anebo lze-li takový úmysl rozumně předpokládat z okolností, za nichž byla nabídka učiněna.“
  6. Podle ustanovení § 1743 odst.1 občanského zákoníku „I pozdní přijetí nabídky má účinky včasného přijetí, pokud navrhovatel bez zbytečného odkladu alespoň ústně vyrozumí osobu, které nabídku učinil, že přijetí považuje za včasné, nebo se začne chovat ve shodě s nabídkou.“ Žádná z obcí, kterým byla nabídka smlouvy učiněna, nebyla vyrozuměna obcí Mukařov, že přijetí nabídky považuje za včasné a obec Mukařov neučinila nic, z čeho by se dalo dovodit, že se chová v souladu s nabídkou.
  7. Podle článku VI. odstavec 6 uvedeného návrhu smlouvy: „(6) Obec Mukařov se zavazuje, že do 30 dnů po obdržení platby Finanční spoluúčasti obcemi školského obvodu podá na Katastrální úřad pro Prahu-východ návrh na zápis spoluvlastnických podílů na stavbě Projektu, resp. pozemku, na níž stavba stojí, (dále jako „Pozemek“) jednotlivých obcí školského obvodu v této procentuální výši (výpočet viz Příloha č.5)\ Babice 7,4 % Doubek 2,3 % Louňovice 8,1 % Mukařov 71,0 % Svojetice 6,6 % Štíhlíce 0,9 % Tehovec 3,7 % .
  8. Podle článku VI. odstavce 7 uvedené smlouvy: (7) Pozemek je vytyčen v půdorysu stavby Projektu dle geometrického plánu č. 848-11/2016 zpracovaného AREA geodet Čížková s.r.o., Střední 365, Černošice se jedná o parcelní číslo st. 893 o výměře 660 m2 (viz příloha č. 6). Zastupitelstvo obce Mukařov konstatuje, že cena uvedené části pozemku pod budovou je součástí celkové ceny Projektu. V době sepsání předmětné smlouvy pozemek st. 893 v katastrální území Mukařov u Říčan neexistoval.
  9. Podle článku VI. odstavce 8 uvedené smlouvy: (8) Smluvní strany sjednávají předkupní právo k Pozemku ve prospěch obce Mukařov. Jednotlivé obce jí spoluvlastnický podíl na Pozemku nabídnou ke koupi za cenu obvyklou v daném místě a čase, kdyby jej chtěli prodat či bezúplatně převést.
  10. Citované závazky obce Mukařov nejsou zajištěny žádným ujednáním o smluvní pokutě (smlouva z 9.6.2014 se na to samozřejmě nevztahuje a nemůže vztahovat). Rozhodující je ale skutečnost, že jde o závazky neurčité a zejména nesplnitelné. Závazek formulovaný slovy „podat návrh na zápis spoluvlastnických podílů na stavbě Projektu, resp. pozemku, na němž stavba stojí“, je nejen naprosto neurčitý, ale je zejména nesplnitelný.
  11. Účastníci smlouvy, resp. obce, kterým byla nabídka smlouvy učiněna (tj. ostatní obce tehdejšího školského obvodu) nejsou a ani nemohli být ve stavebně-právní dokumentaci stavby vedeni jako investoři, již proto, že stavba byla dokončena a kolaudována téměř jeden rok předtím, než vůbec tel/fax: 323 660 246 e-mail: obec@mukarov.cz IČO: 00240508 započal kontraktační proces Smlouvy o spolufinancování rozšíření spádové Základní školy Mukařov.
  12. Ke změně spoluvlastnických podílů na školní budově, která je součástí pozemku st. 271/1 v katastrálním území Mukařov u Říčan by mohlo dojít jen na základě uzavření samostatných smluv o úplatném převodu částí spoluvlastnického podílu obce Mukařov na každou obec školského obvodu.
  13. K uzavření takových smluv o převodech podílového spoluvlastnictví k předmětné budově a pozemku na ostatní obce školského obvodu se ovšem obec Mukařov nikde nezavázala. Ostatně podle ustanovení § 39 odst.1 zákona o obcích by záměr převést část spoluvlastnického podílu na nemovité věci na další obce by musel být zveřejněn již před uzavřením Smlouvy o spolufinancování rozšíření spádové základní školy Mukařov. Nic takového se ovšem nestalo, a proto žádný závazek obce Mukařov převést spoluvlastnické podíly na předmětné budově školy na další obce vůbec neexistuje a neexistoval.
  14. Podle rozhodnutí Nejvyššího soudu ze dne 30.08.1974, sp. zn. 3 Cz 36/74 (publikovaného ve Sbírce soudních rozhodnutí a stanovisek Nejvyššího soudu, ve svazku 6-7, ročník 1976 na straně 380, pod pořadovým číslem: 22/1976), odstoupit lze jen od smlouvy, která byla platně uzavřena, což se v daném případě nestalo.
  15. Pokud jedna ze smluvních stran poruší smlouvu podstatným způsobem (§ 2002 odst. 1 občanského zákoníku), může druhá strana od smlouvy odstoupit, avšak jen bez zbytečného odkladu. Strana, vůči níž byla smluvní povinnost porušena, má samozřejmě na výběr, zda od smlouvy odstoupí, anebo porušení smlouvy z těch či oněch důvodů strpí.
  16. Odstoupení od smlouvy je jednostranné adresované jednání, jehož formu zákon nepředepisuje. Aby se stalo účinným, musí dorazit do sféry adresáta (jinak jeho právní účinky nenastanou) a musí se tak (s ohledem na § 2002 odst. 1 občanského zákoníku) stát bez zbytečného odkladu.
  17. Jakmile strana oprávněná odstoupit od smlouvy oznámí druhé smluvní straně, že odstupuje, nebo že neodstupuje od smlouvy, ale setrvává na ní, je už svou volbou vázána a nemůže ji změnit. Odstoupení může tedy být učiněno jen bez zbytečného odkladu, a navíc jen tehdy, pokud před ním oprávněná strana druhé straně neoznámila, že na smlouvě setrvává.
  18. Ani forma tohoto oznámení není pochopitelně předepsána. Jako oznámení o provedené volbě bude postačovat určité chování oprávněné osoby, jímž v zásadě dá najevo (jinak nežli slovy), že na smlouvě setrvává. Nicméně pokud si strana oprávněná od smlouvy odstoupit bude počínat tak, že z jejího chování bude plynout záměr na smlouvě i nadále setrvat, pak pouhým uplynutím relativně krátkého času se stane problém bezvýznamný, protože od smlouvy lze odstoupit jen bez zbytečného odkladu.
  19. Obce označené jako účastníci předmětné smlouvy se ovšem v minulosti opakovaně obracely na obec Mukařov s písemnými výzvami k plnění závazků podle uvedené smlouvy a ve svých podáních ke Krajskému soudu v Praze ve věci vedené pod sp. zn. 55 A 117/2020 jednoznačně vyjádřily svůj záměr na smlouvě setrvat. Pokud by byla smlouva platná, již těmito úkony uvedené obce ztratily právo na odstoupení od předmětné smlouvy.
  20. Podle rozsudku Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 32 Cdo 2640/2011, ze dne 29. 7. 2013, právo na odstoupení od smlouvy z důvodu porušení povinnosti vznikne, není-li ujednáno jinak, jakmile je povinnost porušena, případně uplynutím dodatečné přiměřené lhůty k jejímu splnění, a vznikne takto jednorázově. Nevzniká znovu a znovu, každým dalším dnem trvání protiprávního stavu.
  21. Právo odstoupit od smlouvy je právem majetkovým, které se promlčuje v tříleté promlčecí době. Namítne-li dlužník důvodně promlčení tohoto práva věřitele, účinky odstoupení od smlouvy vůči němu nenastanou. Obec Mukařov proto z opatrnosti vznáší námitku promlčení Vašeho práva na odstoupení od předmětné smlouvy (pokud by byla platná).
  22. Žádná z obcí bývalého školského obvodu se žádným zvláštním způsobem nepodílela a nepodílí na nákladech připadajících na každého jednotlivého žáka. Finanční příspěvky ze strany jednotlivých obcí, poskytnuté na základě předmětné smlouvy (ať již platné či nikoli) představují „finanční spoluúčasti“ jednotlivých obcí na nákladech obce Mukařov spojených se zajištěním kapacity Základní školy Mukařov pro děti ze všech obcí společného školského obvodu, a to až do výše kapacity uvedené nové školní budovy, a dále na nákladech obce Mukařov připadajících na každého jednotlivého žáka s trvalým pobytem v obcích bývalého školského obvodu, kterému bylo, je a bude poskytováno povinné školní vzdělání v Základní škole Mukařov. Tyto náklady obec Mukařov započítává a bude započítávat proti poskytnutým finančním příspěvkům. Jakékoli vracení poskytnutých příspěvků nepřichází v úvahu a lze jej provést jen mimořádně, dojde-li k dohodě o výši podílů jednotlivých obcí na nákladech spojených s poskytováním povinného školního vzdělávání jejich občanům.
Zveřejněno: 03.02.2022
Upraveno: 03.02.2022
nahoru