Z důvodu technické závady není možné odevzdávat do technického dvora velkoobjemový odpad. Omezení platí do odvolání.

Obecní úřad má od 1. 7. rozšířené úřední hodiny - pondělí 14-16, úterý 9-12 a středa 14-18 hodin. I nadále ale platí, že většinu záležitostí lze vyřešit na dálku - e-mailem nebo telefonicky (i mimo úřední hodiny).

Sběrné dvory jsou otevřeny ve středu od 15 do 18 hodin a v sobotu od 8 do 12 hodin.

Hubert Ripka

Hubert Ripka

Narozen: 26. 7. 1895 Kobeřice u Vyškova
Zemřel: 7. 1. 1958 Londýn


Vztah k Žernovce: Žil v na Budech v hájovně a posléze jezdil do okolí Žernovky za odpočinkem.
Český novinář a politik

 

 

  • V hájovně na Budech strávil své mládí a následně jezdil do Žernovky za odpočinkem novinář a posléze ministr zahraničního obchodu poválečné československé vlády národní socialista Hubert Ripka. Členem vlády byl již od roku 1940, kdy se 21. července v Londýně ustavila první Československá exilová vláda. V roce 1948 byl mezi nekomunistickými ministry, kteří podali 20.února demisi; následovaly události v československých dějinách později dlouho nazývané „Vítězný únor“.
  • Po únorovém převzetí moci Komunistickou stranou Československa odešel Hubert Ripka se svou rodinou opět do britské emigrace, kam již předtím jednou utekl před fašisty. Za kanálem působil v exilových organizacích a napsal řadu politickohistorických prací, zejména o Mnichovu a o únorových událostech. V roce 1991 obdržel in memoriam státní vyznamenání – Řád T.G.Masaryka II. třídy.
  • Příhoda, která se traduje, se váže k jedné jeho jízdě z Kostelce do Prahy. Ripka jel s vozem Tatra 87, který byl v té době velmi populárním luxusním vozem s neobyčejně progresivní karosérií. Jak se vypráví, řídil prý sám a nezvládl řízení z kopce u Vyžlovky, kterému se říká Poštolka (podle blízké vily). Vjel do protisměru a svým vozem srazil do škarpy 16 - slovy šestnáct - žulových patníků. Byl odvezen do nemocnice, ale bez následků se zotavil. Posuďte tu příhodu z dnešního pohledu: ministr jako řidič, provoz v protisměru žádný, energie jedoucího vozidla a jeho odolnost.
  • Dnes je možné se na příhodu s odstupem a příslušnou dávkou podezřívavosti dívat také trochu jinak. Někteří ministři tehdejší vlády dostali krátce před únorovým převratem balíčky s výbušninami, protože byli komunistům nepohodlní. Jisté není nikdy nic, ale co když i ministr Ripka byl mezi nimi nebo byl jeho vůz poupraven jiným způsobem a možná tedy ani o "nezvládnuté" řízení nešlo.

Více na: Wikipedie.cz - Hubert Ripka

 

Tatra 87

Zveřejněno: 06.08.2019
Upraveno: 20.08.2019
nahoru
K provozování webu www.mukarov.cz využíváme takzvané cookies. Cookies jsou soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a obecně k zajištění vaší maximální spokojenosti. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme.