ÚPČR Kontaktní pracoviště Praha východ a Praha západ - oznámení o chystaném ukončení provozu pracoviště v Říčanech k 30.9.2025

Krajská pobočka Úřadu práce České republiky v Příbrami, Kontaktní pracoviště Praha východ a Praha západ oznamuje, že v rámci racionalizace pobočkové sítě a zefektivnění služeb klientům ukončuje k 30.9.2025 činnost dislokovaného pracoviště v Říčanech. Jedná se o agendy nepojistných sociálních dávek v oblastech státní sociální podpory, dávek osobám se zdravotním postižením, pěstounské péče a příspěvku na péči.
Agenda hmotné nouze bude ukončena již k 30.6.2025.
Dotčení klienti v nadcházejícím období budou individuálně informováni zaměstnanci Úřadu práce o možnosti vyřizovat od 1. 10. 2025 svoje záležitosti na Kontaktním pracovišti pro Prahu východ a Prahu západ v Praze.
Služby ÚP, kromě návštěvy pobočky ÚP, jsou dostupné i jinými kanály:
- online Klientská zóna Jenda (jenda.mpsv.cz) – více informací k této aplikaci lze nalézt na odkaze https://www.mpsv.cz/web/cz/klientska-zona-jenda
- datová schránka (jh8zpbp)
- e-mail se zaručeným elektronickým podpisem klienta (podatelna.py@uradprace.cz)
- asistované podání (o dávky státní sociální podpory a podpory nezaměstnanosti) na vybraných pobočkách České pošty (viz.přiložený seznam).
- zaslání listinné podoby prostřednictvím České pošty
Osobní podání žádostí je možné provést na kterékoli pobočce ÚP, která je nejblíže místu, kde se osoba zdržuje.
Přehled kontaktních pracovišť Úřadu práce ČR naleznete na https://www.uradprace.cz/web/cz/krajske-pobocky
Jedná se o pobočky:
Praha východ a Praha západ, Dobrovského 1278/27, Holešovice, 170 00 Praha 7
Benešov, Dukelská 2080, 256 01 Benešov u Prahy
Český Brod, Sportovní 501, 282 01 Český Brod
Klienti hmotné nouze již nyní navštěvují ve většině případů agendu zaměstnanosti na jiném pracovišti, neboť detašované pracoviště v Říčanech tuto agendu nerealizuje. Omezení poskytování dávek stávajících klientů hmotné nouze bude tak minimální, vyřídí si své žádosti na jiném pracovišti spolu s dalšími běžícími řízeními.
Klienti, kteří si sami netroufnou na využívání aplikace JENDA a nechtějí vážit cestu na kteroukoliv pobočku ÚPČR, můžou využít služeb asistovaného podání na vybraných pobočkách České pošty. Počet zapojených poboček do spolupráce s ÚPČR od začátku roku neustále roste a v našem regionu je nyní 26 poboček, které službu asistovaného podání nabízejí.
Výčet nejbližších poboček pošty pro klienty z dotčeného regionu je součástí přiloženého dokumentu.
Upraveno: 03.06.2025