Povinně zveřejňované informace
1) Oficiální název
- Obec MUKAŘOV
- Identifikační číslo základní územní jednotky: 538523
2) Důvod a způsob založení
- Obec vznikla nabytím účinnosti zákona ČNR č. 367/1990 Sb., o obcích, ke dni 24.11.1990 jakožto územně samosprávná jednotka s právní subjektivitou.
3) Organizační struktura
4) Kontaktní spojení
- Obec Mukařov
- Příčná č.p. 11, 251 62 Mukařov, Praha-východ
- Tel.: 323 660 246
- Email: obec@mukarov.cz
- Datová schránka: qyvaxdz
- Web: www.mukarov.cz
- Elektronická podatelna: podatelna@mukarov.cz
5) Případné platby můžete uhradit
- v hotovosti nebo kartou do pokladny v kanceláři OÚ
- na bankovní účet u ČSOB: 177966230/0300
6) IČ
-
00240508 - doklad o registraci IČ
7) DIČ
- CZ00240508 - doklad o registraci DIČ
8) Dokumenty
- Strategické dokumenty
- Rozpočty obce
9) Žádosti o informace
- písemným dotazem na adresu OÚ Mukařov
- písemným dotazem prostřednictvím datové schránky na adresu OÚ Mukařov
- písemným dotazem prostřednictvím webových stránek www.mukarov.cz, nebo na výše uvedený email, přes ePodatelnu
- ústním dotazem v kanceláři obecního úřadu
Pro písemné dotazy doporučujeme využít standardní formulář (.doc, .pdf)
10) Příjem žádostí, stížností a dalších podání
- písemnou formou na adresu OÚ Mukařov
- písemnou formou prostřednictvím datové schránky na adresu OÚ Mukařov
- prostřednictvím elektronické podatelny (ePodatelnu)
- v některých případech i ústním formou v kanceláři OÚ
11) Opravné prostředky
- Opravné prostředky proti rozhodnutí, vydaným Obecním úřadem se podávají ve lhůtách a způsobem stanoveným zvláštními předpisy (např. zák. č. č.500/2004 Sb., o správním řízení).
- Ve vydaných správních rozhodnutích je uvedeno poučení o odvolání, které v konkrétním případě stanoví postup odvolatele při podání odvolání.
12) Formuláře
- k vyzvednutí na OÚ je formulář "Přihlašovací lístek k trvalému pobytu", ostatní formuláře je možné vyzvednout na pověřeném úřadě - MÚ Říčany
- některé elektronické formuláře ke stažení také na Portálu veřejné zprávy (www.portal.gov.cz)
13) Návody pro řešení nejrůznějších životních situací
- s žádostí o radu, či pomoc je možné kontaktovat Obecní úřad v Mukařově nebo pověřený úřad Městský úřad v Říčanech
- kontakty na nejrůznějších instituce viz sekce těchto stránek "Zajímavé odkazy / Další odkazy"
- více informací najdete v sekci: Obecní úřad a samospráva / Potřebuji vyřídit
- řešení životních situací se věnuje celá sekce Portálu veřejné správy
14) Nejdůležitější předpisy
- zákon č. 128/2000 Sb.
- zákon č. 106/1999 Sb.
15) Sazebník úhrad za poskytování informací
-
Zveřejňování informací provádí obec na své náklady. Poskytování informací na základě žádosti je prováděno v souladu s § 17 zákona č. 106/1999 Sb. a na základě přílohy č. 4 k vyhlášce č. 645/2004 Sb., za úhradu.
- mzdové náklady spojené s vyhledáváním informace – 130,- Kč za každou započatou hodinu práce zaměstnance
- materiálové náklady
- 5,00 Kč za každou stránku černobílého tisku velikosti A4, na níž je informace poskytnuta z volných listů
- 7,00 Kč za každou stránku černobílého tisku velikosti A4, na níž je informace poskytnuta z vázaných listů
- 8,00 Kč za každou stránku černobílého tisku velikosti A3, na níž je informace poskytnuta z volných listů
- 12,00 Kč za každou stránku černobílého tisku velikosti A3, na níž je informace poskytnuta z vázaných listů
- 13,00 za každý nosič dat (disketa 1,44 MB)
- v ostatních případech materiálové náklady stanoveny ve výši skutečně vynaložených nákladů
- doručovací náklady – dle skutečně vynaložené částky.
16) Licenční smlouvy
Vzor licenční smlouvy není k dispozici.
17) Výroční zprávy podle zákona č. 106/1999 Sb.
Obec Mukařov jako povinný subjekt dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, vydává v souladu s ustanovením § 18 odst. 1 tohoto zákona výroční zprávu o své činnosti v oblasti poskytování informací dle tohoto zákona:
za rok 2010
- počet podaných žádostí o informace - 0
- počet podaných odvolání proti rozhodnutí - 0
- opis podstatných částí každého rozsudku soudu - 0
- výsledky řízení o sankcích za nedodržování tohoto zákona bez uvádění osobních údajů - 0
- další informace vztahující se k uplatňování zákona 106/1999 Sb. - občanům jsou poskytovány běžné informace prostřednictvím telefonu, internetu, případně osobně na Obecním úřadu v místě
za rok 2011
- počet podaných žádostí o informace - 1, počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádosti - 0
- počet podaných odvolání proti rozhodnutí - 0
- opis podstatných částí každého rozsudku soudu - 0
- výsledky řízení o sankcích za nedodržování tohoto zákona bez uvádění osobních údajů - 0
za rok 2012
- počet podaných žádostí o informace - 0
- počet podaných odvolání proti rozhodnutí - 0
- opis podstatných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace – nebylo vedeno žádné soudní řízení ve věci poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů podstatných částí každého rozsudku soudu - 0
- výsledky řízení o sankcích za nedodržování tohoto zákona bez uvádění osobních údajů - 0
za rok 2013
- počet podaných žádostí o informace - 0
- počet podaných odvolání proti rozhodnutí - 0
- opis podstatných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace – nebylo vedeno žádné soudní řízení ve věci poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů podstatných částí každého rozsudku soudu - 0
- výsledky řízení o sankcích za nedodržování tohoto zákona bez uvádění osobních údajů - 0
za rok 2014
- počet podaných žádostí o informace - 1
- počet podaných odvolání proti rozhodnutí - 0
- opis podstatných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace – nebylo vedeno žádné soudní řízení ve věci poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů podstatných částí každého rozsudku soudu - 0
- výsledky řízení o sankcích za nedodržování tohoto zákona bez uvádění osobních údajů - 0
za rok 2015:
- počet podaných žádostí o informace - 1,
- počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádosti - 0
- počet podaných odvolání proti rozhodnutí - 0
- opis podstatných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace – nebylo vedeno žádné soudní řízení ve věci poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů
- výčet poskytnutých výhradních licencí, včetně odůvodnění nezbytnosti poskytnutí výhradní licence - 0
- počet stížností podaných podle § 16a, důvody jejich podání a stručný popis způsobu jejich řešení - 0
za rok 2016
- počet podaných žádostí o informace - 0,
- počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádosti - 0
- počet podaných odvolání proti rozhodnutí - 1 (zamítnutí žádosti o kácení)
- opis podstatných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace – nebylo vedeno žádné soudní řízení ve věci poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů
- výčet poskytnutých výhradních licencí, včetně odůvodnění nezbytnosti poskytnutí výhradní licence - 0
- počet stížností podaných podle § 16a, důvody jejich podání a stručný popis způsobu jejich řešení - 0
za rok 2017
- počet podaných žádostí o informace - 0,
- počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádosti - 0
- počet podaných odvolání proti rozhodnutí - 0
- opis podstatných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace – nebylo vedeno žádné soudní řízení ve věci poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů
- výčet poskytnutých výhradních licencí, včetně odůvodnění nezbytnosti poskytnutí výhradní licence - 0
- počet stížností podaných podle § 16a, důvody jejich podání a stručný popis způsobu jejich řešení - 0
za rok 2018
- počet podaných žádostí o informace - 2
- počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádosti - 1
- počet podaných odvolání proti rozhodnutí - 0
- opis podstatných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace – nebylo vedeno žádné soudní řízení ve věci poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů
- výčet poskytnutých výhradních licencí, včetně odůvodnění nezbytnosti poskytnutí výhradní licence - 0
- počet stížností podaných podle § 16a, důvody jejich podání a stručný popis způsobu jejich řešení - 0
za rok 2019
- počet podaných žádostí o informace - 5
- počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádosti - 3
- počet podaných odvolání proti rozhodnutí - 1
- opis podstatných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace – nebylo vedeno žádné soudní řízení ve věci poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů
- výčet poskytnutých výhradních licencí, včetně odůvodnění nezbytnosti poskytnutí výhradní licence - 0
- počet stížností podaných podle § 16a, důvody jejich podání a stručný popis způsobu jejich řešení – 10;
Důvody podání stížností:- 30.1.2019 – Stížnost na nečinnost úřadu / postoupeno na Krajský úřad Středočeského kraje
- 7.2.2019 – Stížnost na zimní údržbu komunikací / vyřešeno na místě s technickými službami obce
- 8.2.2019 – Stížnost na zimní údržbu komunikací / vyřešeno na místě s technickými službami obce
- 11.6.2019 – Stížnost na neposkytování informací dle zákona 106/1999 – výpisy ze všech účtů obce Mukařov za rok 2018 a 1. pol. roku 2019 / postoupeno na Krajský úřad Středočeského kraje
- 23.6.2019 – Stížnost na porušování občanského soužití / projednáno na ZO, postoupeno Výboru pro veřejný pořádek a bezpečnost
- 4.11.2019 – Stížnost na neudržování obecního pozemku / projednáno s technickými službami obce, postoupeno Výboru pro veřejný pořádek a bezpečnost
- 18.11.2019 – Stížnost na neúplné poskytování informací dle zákona 106/1999 – seznam všech pronajímaných nemovitostí v majetku obce / postoupeno na Krajský úřad Středočeského kraje
- 4.12.2019 – Stížnost na zablokování vjezdu stavbou vodovodu / řešeno na místě, odstraněno6.12.2019 – Stížnost na neposkytování informací dle zákona 106/1999 – seznam stížností a všech dopisů došlých do datové schránky obce / postoupeno na Krajský úřad Středočeského kraje
- 17.12.2019 – stížnost na stav cesty, ul. Na Dolách / provedena úprava povrchu, postoupeno Výboru pro veřejný pořádek a bezpečnost
za rok 2020
-
počet podaných žádostí o informace - 6
-
počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádosti - 3
-
počet podaných odvolání proti rozhodnutí - 3
-
opis podstatných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace – nebylo vedeno žádné soudní řízení ve věci poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů
-
výčet poskytnutých výhradních licencí, včetně odůvodnění nezbytnosti poskytnutí výhradní licence - 0
-
počet stížností podaných podle § 16a, důvody jejich podání a stručný popis způsobu jejich řešení – 13;
Důvody podání stížností:-
4.1.2020 – Stížnost na postup starosty obce / projednáno na zasedání zastupitelstva
-
8.1.2020 – Stížnost na dopravní situaci v ul. Příčná / odpověď stěžovatelce
-
3.3.2020 – Stížnost na stav části ulice Na Dolách / vyřešeno technickými službami obce
-
10.3.2020 – Stížnost na porušení karantény covid / projednáno s nahlášenou osobou
-
12.5.2020 – Stížnost na poskytování informací dle 106/1999, hospodaření SDH Mukařov / projednáno na ZO, postoupeno SDH k doplnění
-
15.5.2020 – Stížnost na nepořádek a hluk u PENNY / řešeno s vedením prodejny
-
12.6.2020 – Stížnost na zápach v Srbíně kolem potoka/ projednáno s původcem zápachu, provozovatelem ČOV na Kopci
-
22.6.2020 – Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace dle 106/1999
postoupeno Krajskému úřadu Střč. kraje,
-
24.7.2020 – Stížnost na výši poplatku za svoz odpadu / projednáno na radě obce, stížnost odložena jako nedůvodná
-
11.9.2020 – Stížnost na volný pohyb hospodářského zvířectva / prjednáno s majitelkou zvířat Výborem pro veřejný pořádek a bezpečnost
-
15.9.2020 – Stížnost na vytápění neekologickými palivy / projednáno na místě, postoupeno Odboru ŽP MěÚ Říčany
-
2.12.2020 – Stížnost na dopravní situaci v ul. Příčná / odpověď stěžovatelce
-
16.12.2020 – Stížnost na dopravní situaci v ul. Příčná, poškozování zeleně / vyhodnoceno jako nedůvodná stížnost
-
za rok 2021
-
počet podaných žádostí o informace - 11
-
počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádosti - 0
-
počet podaných odvolání proti rozhodnutí - 0
-
opis podstatných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace – nebylo vedeno žádné soudní řízení ve věci poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů
-
výčet poskytnutých výhradních licencí, včetně odůvodnění nezbytnosti poskytnutí výhradní licence - 0
-
počet stížností podaných podle § 16a, důvody jejich podání a stručný popis způsobu jejich řešení – 23;
Důvody podání stížností:-
4.1.2021 – Stížnost na údržbu silnice Obecní / projednáno s technickými službami obce
-
15.1.2021 – Stížnost na stv komunikace Na Dolách / řešeno s technickými službami obce a Výborem pro rozvoj a územní plánování
-
3.2.2021 – Stížnost na stav příjezdové komunikace Srbín / řešeno s technickými službami obce
-
15.4.2021 – Stížnost na nesvezený odpad / řešeno se svozovou firmou
-
21.4.2021 – Stížnost na cizího psa na pozemku
-
5.5.2021 – Stížnost na platby za odpad, bezdůvodné obohacení obce / písemně projednáno se stěžovatelkou, provedena úprava OZV
-
7.5.2021 – Stížnost na bezohledné chování souseda/ postoupeno Stavebnímu úřadu
-
18.5.2021 – Stížnost na nepořádek po opravě komunikace/ osloven zhotovitel, provedena náprava
-
6.6.2021 – Stížnost na pohyb drůbeže v ul. Na Dolách a okolí / řešeno s chovatelem, výzva k nápravě
-
17.6.2021 – Stížnost na překážky na příjezdové cestě/ řešeno se stěžovatelm, doporučení obrátit se na Policii ČR
-
23.6.2021 – Stížnost na ředitele ZŠ, rozdělování dětí / projednáno na zasedání zastupitelstva
-
23.6.2021 – Stížnost na ředitele ZŠ, rozdělování dětí / projednáno na zasedání zastupitelstva
-
23.6.2021 – Stížnost na ředitele ZŠ, rozdělování dětí / projednáno na zasedání zastupitelstva
-
23.6.2021 – Stížnost na ředitele ZŠ, rozdělování dětí / projednáno na zasedání zastupitelstva
-
26.6.2021 – Stížnost na ředitele ZŠ / projednáno s místostarostkou obce
-
2.7.2021 – Stížnost na vytápění neekologickými palivy / projednáno na místě, postoupeno Odboru ŽP MěÚ Říčany
-
6.8.2021 – Stížnost, sousedský spor / informace na vědomí
-
11.8.2021 – Stížnost na neposekanou veřejnou zeleň, Srbín / řešeno s technickými službami obce
-
12.8.2021 – Stížnost na pohyb drůbeže v ul. Na Dolách a okolí / řešeno s majiteli nemovitosti, výzva k nápravě
-
6,7,8. 9.2021 – Stížnost na pohyb drůbeže v ul. Na Dolách a okolí / řešeno s majiteli nemovitosti, výzva k nápravě
-
30.11.2021 – Stížnost na nečistoty na vozovce, Žernovka / řešeno s majiteli a provozovateli Lomu Žernovka
-
za rok 2022
Podané žádosti -V roce 2022 bylo podáno 7 písemných žádostí o poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., 7 žádostí bylo vyřízeno sdělením,
Rozhodnutí o odmítnutí žádosti - Rozhodnutí o odmítnutí žádosti bylo v roce 2022 vydáno - 0.
Odvolání proti rozhodnutí - Odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti bylo v roce 2022 podáno - 0.
Rozsudek soudu - Rozsudek soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti nebyl v roce 2022
vydán.
Výčet poskytnutých výhradních licencí, včetně odůvodnění nezbytnosti poskytnutí výhradní licence -V roce 2022 nebyla poskytnuta žádná výhradní licence.
Hrazení nákladů -V roce 2022 byla 1 žádost zpoplatněna.
Stížnosti na postup podané podle § 16a zákona -V roce 2022 nebyla podána žádná stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace dle § 16a).
Další informace vztahující se k uplatňování zákona č. 106/1999 Sb., v platném znění – informace dle ustanovení § 5 tohoto zákona jsou k dispozici v kanceláři Obecního úřadu Mukařov a rovněž způsobem umožňujícím dálkový přístup (internet) na adrese www.mukarov.cz.
Bližší informace podají příslušní zaměstnanci obecního úřadu.
18) Seznam příspěvkových organizací (PO) a organizačních složek (OS) zřizovaných Obcí Mukařov
- Základní škola Mukařov - PO
- Mateřská škola Mukařov - PO
- Hasičská zásahová jednotka JPO III Mukařov - OS
- Hasičská zásahová jednotka JPO V Žernovka - OS
- Obecní knihovna Mukařov - OS
Upraveno: 06.03.2023